نماینده سابق مجلس ابراز امیدواری کرد نهمین رئیس‌جمهور کشور توقعات ایجاد شده از دوره رئیس‌جمهور فقید را برآورده سازد.

احمد سالک

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به همشهری آنلاین گفت: این انتخابات امتحان بزرگ‌تر دیگری از ملت ایران است و امیدوار هستیم که مردم شریف ایران از این امتحان پیروز بیرون خواهند آمد.

احمد سالک درباره تفاوت‌های ویژه این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: کشور از اردیبهشت‌ماه امسال با شهادت آقای رئیسی رئیس‌جمهور رحمت الله علیه و یاران‌شان در شرایط خاصی است و جامعه درون کشور و بیرون کشور را به یک حرکت بزرگ دعوت کرده است و آن اینکه شخصیتی بیاید که سطح توقعات ایجاد شده از دوره آقای رئیسی را قوی‌تر و پربارتر پیش ببرد.

این نماینده پیشین مجلس درباره ثبت‌نام‌های صورت گرفته در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: براساس قانون اساسی و آزادی کاملی که به‌رغم همه سوء تبلیغات در کشور ما هست، شاهد هستیم عده‌ زیادی به وزارت کشور رفتند و نام‌نویسی کردند.

او درباره مرحله بعدی انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها یادآور شد: آنچه مهم است این است که شورای نگهبان عده‌ای را که براساس ضوابط مندرج در قانون اساسی شایستگی نامزدی ریاست‌جمهوری دارند را برای انتخاب اصلح در اختیار مردم قرار دهد. ما امیدواریم پیش‌درآمد برگزاری انتخابات با مشارکت بالا خوب باشد و افراد حائز شرایط در معرض رای مردم قرار گیرند و عده‌ای که رهبر معظم انقلاب با ۴ معیار فعال بودن، آگاه بودن، کارآمد بودن و انقلابی بودن مورد تاکید قرار دادند با انتخاب خوب ملت برکشیده شود و ضایعه درگذشت آقای رئیسی جبران شود.

سالک درباره نامزدهای وحدت‌بخش همچون رئیسی در بین جریانات سیاسی گفت: قضاوت درباره کسانی که از میان ثبت‌نام کنندگان بتوانند همگرایی انتخاباتی سال ۱۴۰۰ را در بین بخش‌های گسترده‌ای از جریانات سیاسی ایجاد کنند زود است و باید منتظر اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان باشیم. بعد از بررسی‌های شورای نگهبان باید درباره نامزدی که می‌تواند همگرایی حداکثری را ایجاد کند تصمیم‌گیری کرد.

کد خبر 857311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha